| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
regandor

Ble Medlem: 11 Sep 2007 Innlegg: 92 Bosted: Rakkestad
|
Skrevet: 23:19, 16. September, 2007 Tittel: Lage(r) egen fursuit! |
|
|
jeg har gjort litt research på nettet og fant ut at jeg ville prøve å lage deler av en fursuit. For å se hvor vanskelig det kan vere. så jeg har starta med det letteste. Hendene.
Fant en veldig fin guide her:
http://www.matrices.net/paws.asp
Så, jeg dro til sverige, skumma gjennom svinesund of fant litt falsk pels (tepper)
På dette bildet kan dere se hv jeg har gjort så langt.
Men, nå som jeg ser på det tror jeg jeg skulle ha lage de enda større. :S
og attpåtil, har jeg funnet ut at jeg ikke har mer sytrå igjen. og jeg må sy dette for hånd.
så, jeg krysser fingra, og satser på at nar butikkene åpner i morra, og jeg får sydd denne i sammen før jobben starter, at de passer. Hvist ikke må jeg gjøre det på nytt igjen.
Ønsk meg lykke til. ^^
| Til Toppen |
|
 |
Mr_Marcooler

Ble Medlem: 16 Jul 2007 Innlegg: 49 Bosted: Orkdal, Sør-trønderlag
|
Skrevet: 23:23, 16. September, 2007 Tittel: |
|
|
Lykke til, og det blir morsomt å se framgangen. ikke de at jeg har peiling men jeg tror du skal klare dette bra  _________________ Den som frykter ulven, løper når jeg gliser.
Arf Arf |
|
| Til Toppen |
|
 |
Wolftale Alopex Lagopus lupus

Ble Medlem: 24 Jul 2004 Innlegg: 601 Bosted: Skyggens skog (Lille bondelandet Råde)
|
Skrevet: 23:38, 16. September, 2007 Tittel: |
|
|
lykke til! vis oss bilder underveis da  _________________ #Skyggeulven - SL's Wolftale Goodliffe - Furc's Snowtale#
€ Om folk kunne forvandle seg til dyr og forblitt det til evig tid, så hadde jeg vært en av dem som hadde forvandlet seg! €
|
|
| Til Toppen |
|
 |
regandor

|
Skrevet: 01:20, 17. September, 2007 Tittel: |
|
|
takker. ^^
oki, jeg romsterte HELE leiligheten, og fant akkurat nok sytråd til å kunne sy rundt hansken. Måtte stjele litt fra gensere for å få nok, men morsomt å se om det går.
det jeg har gjort nå (bildet) er å sy rundt kanten på hele hansken, mens jeg prøvde å holde furen inni.
I teorien skulle jeg nå bare vrenge den, og så skulle den vere ferdig. men jeg frykter at kanskje tråden ikke holder. Vi får se. *krysser fingrene*
Notis til alle som skal prøve dette:
jeg har nettop funnet ut at å prøve å vrenge denne er som å stikke et neshorn gjennom en nåløye. Neste gang skal jeg bruke et mykere stoff.
Men, jeg skal prøve å få det til likevel. Har nok en time med forsiktig vrenging foran meg.
Og det lukter litt rart her av allt dette stoffet. Så jeg tror jeg må vaske poten når den blir ferdig. ^^
EDIT:
Yay!
Klarte endelig å vrenge den.
Men den hadde for mye fur, så man kunne nesten ikke se de små putene i labben. Så jeg måtte klippe den litt.
men nå ser den ut som om den har skabb eller noe. hehe
og siden jeg ikke har symaskin, kan man se tråden i kantene, hvor jeg har sydd. :S
Men, uansett så er jeg fornøyd. ^^
Ikke verst for første forsøk på fyrsuit-paw synes jeg.
men neste gang:
- mykere fur
- kortere hår på furen
- noen å jobbe sammen med. (blir mye morsommere. )
- symaskin (når jeg får råd til det)
Ser ut til at jeg må gå over den i morra og tette igjen noen hull her og der. klippe den litt og slik.
Men den kommer nok ikek til å bli perfekt.
Kommer til å sette den på en egen plass, siden den er nr.1. ^^
Lurer på om det er mulig å lage hale av det samme stoffet.... Prøver i morra. ^^ _________________
Sjekk ut VG Cats! De er furries og har genial humor. ^^
http://www.vgcats.com/comics/?strip_id=0 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Txik

Ble Medlem: 18 Jul 2007 Innlegg: 194
|
Skrevet: 12:25, 17. September, 2007 Tittel: |
|
|
Ja, den ser gangske bra ut for å være førstegang ^_^.
yheldigvis suger jeg med allt som heter å sy ;-; _________________
 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Mr_Marcooler

|
Skrevet: 18:28, 17. September, 2007 Tittel: |
|
|
Den ble nice =) _________________ Den som frykter ulven, løper når jeg gliser.
Arf Arf |
|
| Til Toppen |
|
 |
regandor

|
Skrevet: 14:31, 18. September, 2007 Tittel: |
|
|
| Mr_Marcooler skrev: | | Den ble nice =) |
takker og bukker *logrer*
Jeg tenkte at den ene stakkars hansken trengte en motpart også. Så jeg har laga en venste labb. ^^
men, jeg feilberegna litt, så håndleddet i hansken ble for stramt for meg. jeg får den på meg, men det må litt lirking og tid til for å få det til. :S
men, det positive er at nå får lillesøstern en hansk også. hehe
og den er litt bedre laga enn den første. Fiksa feil jeg gjorde sist gang etc.. men sømmene vises fortsatt i kantene på fingrene. De er vanskelige å fp riktig.
men, her har dere bilder fra venste hansken.
ps: dette blir nok siste post fra meg i dag, siden jeg nå må forberede meg til å dra til gardemoen.
snx ^^
And threat my little sister well, while im away. Her username is elayna. Ho er fortsatt ny med furries, så ikke skrem ho vekk. :3
| Til Toppen |
|
 |
Mr_Marcooler

|
Skrevet: 17:32, 18. September, 2007 Tittel: |
|
|
Du er flink =) du kommer til å bli sjikkelig bra =D, og skal nåk være grei mot henne. _________________ Den som frykter ulven, løper når jeg gliser.
Arf Arf |
|
| Til Toppen |
|
 |
Xonic Chrisheim

Ble Medlem: 04 Okt 2005 Innlegg: 460 Bosted: Nord-Norge
|
Skrevet: 17:33, 18. September, 2007 Tittel: |
|
|
Skal ta godt vare på søstra di vi.
Kul drakt forresten, tror den blir kjempebra.  _________________ En gang rev, alltid rev. |
|
| Til Toppen |
|
 |
|