Norwegian Paws Forum Hovedsiden Norwegian Paws
:: forumet for norske furs ::

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Skandinavisk furry con, noen?
Gå til side 1, 2  Neste

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Norwegian Paws Forum Hovedsiden -> Yerf!
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Joon
Vulpes Lupus

Ble Medlem: 20 Jul 2004

InnleggSkrevet: 19:30, 03. August, 2007    Tittel: Skandinavisk furry con, noen? Svar med Sitat

I have a dream... Kanskje ikke av like stor skala som Martin Luther King, men endog.
Med tanke på hvor lite jeg bidrar til den furry omverden, så syns jeg at det er på tide jeg slår et slag for oss skandinavere.
EuroFurence har visst grodd seg fast i Tyskland (eller like over grensa deres). Fint og flott for tyske furs, og de som ikke har så lange vegen til Tyskland... men det er lite tilfredsstillende for oss nordboere, spør du meg. Det blir jo omtrent like dyrt å dra til AC, FC, eller andre arrangement av bepelset art borti De Forenklede Stater.
Så, derfor mener jeg det er på tide å etablere et nytt tilbud for oss nordboere, og naboer. Det kommer definitivt ikke til å være like stort som de andre, etablerte, con'ene innledningsvis - men et sted må man starte.
Likeså må jeg starte et sted.
Mitt første og foreløpige mål er å samle kontakter som kan agere som representanter for Sverige, Danmark og Finland - og gjerne ytterligere norske furs som kan bidra til idémyldring rundt dette.
Har ikke vært særlig heldig med å finne noen online samfunn for finske og danske furs - noen som kjenner til noen?
Ta for all del å spre budskapet dersom dere har kontakter som har kontakter, som kanskje også har kontakter. =P

Det foreløpige navnet jeg gjerne vil bruke på "prosjektet" er "ScandinAviary". Men... ingenting er skrevet i stein enda, åpenbart.

Alternative Lifestyle. Alternative Gaming.
Gaming Logos
Gaming is love.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger
Felix Cat

Ble Medlem: 26 Jun 2004

InnleggSkrevet: 20:05, 03. August, 2007    Tittel: Svar med Sitat

Serious cat does approve of this thread!
Razz

Godt initiativ! Jeg vet at det er flere av oss som har vært inne på tanken, men det har i de fleste tilfeller blitt med tanken. Bra at det er noen som tar tak i det.
Jeg kjenner noen finske furs, og jeg skal se om jeg greier å lure ut av dem adressen til noen samlingsplasser de benytter på nettet, så kanskje vi kan få lurt hit noen av dem.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Yahoo Messenger MSN Messenger
Joon
Vulpes Lupus

InnleggSkrevet: 21:14, 03. August, 2007    Tittel: Svar med Sitat

Kjempemessig, Felix! Jeg har prøvd en stund å finne danske og finske communities, men hittil uten hell.
Har også lagt ut en appell på LJ comm'ene for NorPaws og SweFur. På engelsk for å nå ut til flest mulig, og fordi jeg ikke er særlig god i skriftlig svensk. =s
http://community.livejournal.com/swefur/12892.html
http://community.livejournal.com/norpaws/16815.html

Gaming Logos
Gaming is love.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger
Andrew

Ble Medlem: 29 Mar 2007

InnleggSkrevet: 22:13, 03. August, 2007    Tittel: Svar med Sitat

Dette er et virkelig fantastisk forslag, og jeg håper virkelig det blir mer enn prat om det.
Jeg likte spesielt det du sa om camping. Har alltid lurt på hva disse amerikanske pelsene driver med på et hotell, av alle steder...
Det ville jo selvfølgelig også være fantastisk å sosialisere med andre furs..
MilesTFBaxxter
The Main Fox (Admin)

Ble Medlem: 26 Jan 2004

InnleggSkrevet: 22:26, 03. August, 2007    Tittel: Supert! Svar med Sitat

Som Felix sier, flott initiativ!

For danske furs vil jeg absolutt anbefale forumet DKFurs, hvor jeg selv har tilbragt litt tid fra tid til annen. Jeg mener også å ha lest der at det var et par som hadde lignende ideer om et Skandinavisk furcon, men er usikker til hvilken grad dette har utviklet seg.

Jeg hjelper gjerne til om det skulle være nødvendig, og selvfølgelig gitt at det er noe jeg kan.

"The more we come in contact with animals and observe their behaviour, the more we love them, for we see how great is their care for their young. It is then difficult for us to be cruel in thought even to a wolf."
- Immanuel Kant, Lectures On Ethics

"It's simple for everybody else. You give them a Big Mac and a pair of Nikes and they're happy. I can't relate to 99% percent of humanity."
- Seymour, Ghost World
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger
TrashWolf
Metal Maniac Masterwolf

Ble Medlem: 28 Jan 2006

InnleggSkrevet: 03:07, 04. August, 2007    Tittel: Svar med Sitat

En god idé, sett at man har folk med det rette initiativet! En con kan jo ta et/flere år og planlegge, masse papirarbeid, eventuelle hoteller/andre lokaler, etc, så det er jo viktig at innvolverte er villig til å gi litt og bli med gjennom tykt og tynt, og ikke bare si at en ikke gidder mer etter et par uker!

Ulv i menneskeskikkelse.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger
Felix Cat

InnleggSkrevet: 13:49, 04. August, 2007    Tittel: Svar med Sitat

Litt klipp og lim fra Kisu:

http://forum.finfur.net/ is the official finnish furry forum and you can find the most active furries at irc: panther.furnet.org channel #turri
I'm sure some ppl are very interested of scandinavian con
I suggest that you talk with atleast (slvwolf)
mews :3

Da har vi noe iallefall
Til Toppen
Txik

Ble Medlem: 18 Jul 2007

InnleggSkrevet: 21:01, 04. August, 2007    Tittel: Svar med Sitat

Dette her høres kjempte morro ut. bra iniative Very Happy.

Har ønsket meg dette ganske lenge og håper jeg kan stå til nytte for noe ^_~
Vulpes Lupus

InnleggSkrevet: 21:59, 04. August, 2007    Tittel: Svar med Sitat

Mange bekker små gjør stor å, som det sies.
I den nåværende og innledende fasen er vel først og fremst målet å vekke interesse for dette prosjektet. Hvem som kommer til å ende opp som hovedrepresentanter for de ulike nasjoner blir vel antakeligvis neste skritt. For alt jeg vet så kan det hende at jeg viker for noen som er mer kyndig enn meg i denne form for arrangering - men, endog, jeg vil se denne snøballen begynne å rulle og tilta i størrelse! Very Happy

Gaming Logos
Gaming is love.
Til Toppen
Mr_Marcooler

Ble Medlem: 16 Jul 2007

InnleggSkrevet: 23:03, 04. August, 2007    Tittel: Svar med Sitat

Dette kan bli stili! men kan sikkert ikke gå... hjemmeboende og ikke-myndig Sad men. blir det til sommeren 2008 kan jeg sikkert komme, når konfirmert får jeg nok en større sjanse til at fåreldrene mine lar meg gå
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Felix Cat

InnleggSkrevet: 23:25, 04. August, 2007    Tittel: Svar med Sitat

For å gjøre koordineringen mellom landene litt enklere så har vi etter forslag fra noen finske furs opprettet et eget forum for "ScandinAviary" på www.scandinaviary.com.
Det er kun ment som et diskusjons og planleggingsområde, samt forslagskasse for et fremtidig furcon, så ikke røm herifra ;3

Alt er veldig basic der for øyeblikket, men forhåpentligvis så vil det bedre seg innen kort tid.

Ta en tur innom og registrer deg så får vi en liten oversikt over hvor mange det er som er interessert i konseptet.
Til Toppen
Ravehusky

Ble Medlem: 15 Mai 2007

InnleggSkrevet: 12:54, 05. August, 2007    Tittel: Re: Skandinavisk furry con, noen? Svar med Sitat

Joon skrev:

Det foreløpige navnet jeg gjerne vil bruke på "prosjektet" er "ScandinAviary". Men... ingenting er skrevet i stein enda, åpenbart.

Tja, ScandiAviary hores mer ut som et fugle dedikert ting en bare 'furry' (vet at jeg bor itj i skandinavia no mer men kommer med et par forslag)

Forslag for navn:

ScandiFur
FGFS - Furry Gathering for Scandinavia
FGS - Furry Gathering of Scandinavia

bare et par forslag =)
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Wolftale
Alopex Lagopus lupus

Ble Medlem: 24 Jul 2004

InnleggSkrevet: 14:40, 06. August, 2007    Tittel: Svar med Sitat

syns navnet er artig jeg Very Happy
men vi trenger folk som er interessert å få igang noe slikt, ellers vil vi bare sitte her med ideen og en mann/fur/dame/fugl/krypdyr kan ikke klare det uten hjelp fra vennlige og hjelpsomme folk Smile
anyway, ta en titt her
Takk til felix for å ha laget forumet Very Happy

€ Om folk kunne forvandle seg til dyr og forblitt det til evig tid, så hadde jeg vært en av dem som hadde forvandlet seg! €
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger
MilesTFBaxxter
The Main Fox (Admin)

Ble Medlem: 26 Jan 2004

InnleggSkrevet: 23:43, 06. August, 2007    Tittel: Navnet Svar med Sitat

Ravehusky skrev:
Joon skrev:

Tja, ScandiAviary hores mer ut som et fugle dedikert ting en bare 'furry'

Jeg tror jeg er enig med Ravehusky. For meg høres det mest ut som noe for featheries, altså fugle-furs. Jeg hadde tenkt til å spørre hvorfor det navnet ble valgt? Men, jeg vil ikke bedrive for mye flisespikkeri her heller.

"The more we come in contact with animals and observe their behaviour, the more we love them, for we see how great is their care for their young. It is then difficult for us to be cruel in thought even to a wolf."
- Immanuel Kant, Lectures On Ethics

"It's simple for everybody else. You give them a Big Mac and a pair of Nikes and they're happy. I can't relate to 99% percent of humanity."
- Seymour, Ghost World

Sist endret av MilesTFBaxxter den 23:45, 06. August, 2007, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger
Xonic Chrisheim

Ble Medlem: 04 Okt 2005

InnleggSkrevet: 23:44, 06. August, 2007    Tittel: Svar med Sitat

Burde jo helst hatt et mer universalt navn. Hva med Northern Furry Convention, eller NorFurCon?
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Norwegian Paws Forum Hovedsiden -> Yerf! Alle klokkeslett er EET (Europa)
Gå til side 1, 2  Neste
Side 1 av 2

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet